Me screw long time

What's crackalacking y'all
Man undrar hur många skruvar man har skruvat in och ut än så länge..
En j#vla massa i.af Av ngn anledning så blir alltid arbetsuppgifterna uppdelade så att jag blir den som skruvar.
Jag skanske ska lägga upp ett tips om hur man skruvar ultra fort. Men itte idag.
Nu har vi kört färdigt med undertak  eller himling som det kallas i Nörje. Och nu är det vägg och skört som gäller.

Im ready!


Mkt skönt med omväxlingen tycker jag. Man har vart liiiiite seg och trött på undertak.
Så då började det med en vägg brevid en annan. Varför dubbelvägg? Jag e lite osäker. Det luktar lite "ops vi gjorde lite fel och måste nog ha en vägg till här för ljud isoleringen"

Så här ser det ut innan vi börjar med vägga.



Så då är det bara att börja regla ut. Och det blir en ganska hög vägg. Så då brukar man aväxla den på en viss höjd.
Vilket betyder att man sätter smamma bit som ma har i botten och i toppen fast kanske någonstans vid 2.5 merters höjd. Detta för att få en bättre stabilitet på väggen iom att den e så hög. Men vi sket i det. För vi körde med reglar som var förstärkta.
Stabila grejer :D



Här improviserade vi lite för att få det bra runt ventilationen. Det finns såklart standart procedurer för detta men va faen
Lite kul och variation måste man ha. Plus att det blev stabilt som min bröstkorg.


Så då har vi reglat upp och isolerat. Så gipsar vi och som jag har påpekat förr så kan gipset ganska ofta inte stämma
i mått. För smal eller kort m.m Så det enklaste alternativet är att inte skruva fast reglarna i förväg på cc60.
Vi anpassar reglingen med gipsningen och flyttar reglarna så att de passar med gipset.


Så da. Då var det dax att gipsa runt vetliationen och det är en knepig bit.
Det blev en mkt smal bit av gipset som blev över på vänster sida. Och såga ut den utan att den
går sönder.


Men med ett litet trick under ärmen så fixar vi dä :D

Silvertejp på baksidan innan man sågar!  Damn im good.

Så da. Då var det klart med den väggen. Men så får vi reda på att det ska anslutas andra väggar mot denna nya vägg.
Å varför får man reda på sånt sent? Det hade nämligen vart gött att förbereda för den anlutande vägen när man endå höll på. A ja, det skapar job iaf. Å vi får ju betalt per timme...

En sista bild för idag. Så här ser det ut från väggen vi har jobbat på.

Kommentarer
Postat av: Siquidem

Smart det där med silvertejpen! Får hoppas jag inte börjar såga i väggarna här hemma.

2009-05-11 @ 18:02:17
URL: http://siquidem.blogspot.com
Postat av: Snickarn

Tack. Det var första gången jag testade oxå.

Om du sågar sönder lite hemma så har du iaf en massa material på jobbet som du kan ta hem och reparera med... Fast det kanske räcker med silver tejp?? Jag kan sälja tejp te dej eller te ditt jobb! Har en j#vla massa nu. hehe

2009-05-12 @ 21:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0