Doktorn e det ngt fel på mig?

Ja innan resan tebax te Norge så tog exet å undertäcknad e sväng te apoteket för lite host och pollen medics. Och då fick man värsta atacken från apotekarien och exet hakade på såklart. Det menades att jag kunde ha lunginflamation å grejer. Du kan bli blodförgiftad sa de. Ok jag ska söka te läkarn när jag kommer te Norge dåda....
Jaha imorse så ringde jag upp Bygg läkarn. Och efter en beskrivning av mina symptomer sa han rakt ut -jag drar åt mig öronen här. Och menade att det lät allvarligt och jag behövde röntkas. Jaha tänkte jag och började acceptera faktum att det kande kanske vara lite allvarligt då.

Då åkte man te akuta å ställde sig i kö på ca 1 timme. Tillslut fick man sitta one o one med en kvinnlig läkare. Och jag drog på beskrivningen lite dramatiskt så där. Men hon vekade inte alls imponerad.
Hon sa - Ja det vekar som en vanlig fökylning. Du kan åka hem och vänta ett tag till så går det nog över snart.
Ehhh, jag var ju inställd på att det skulle vara lite allvarligt nu juh! Så fock it, tänkte jag. Och tittade på henne med oroliga ögon och sa... Jag hostade blod igår. Hon tittade lite på mig men fan, tror att hon såg igenom den. För hon verkade helt orörd och sa bara -Det är nog antagligen från näsan eller ett litet sår du har fått i halsen på grund av allt hostande. Men hon tyckte man kunde ta ett litet blod prov i.af. Så då gick hon en sväng. Och in kom en söt jänta pigg å gla å satte sig brevid och sa -Nu ska vi ta lite blodprov! Emmm ja, sa jag och tittade fösiktigt på namn skylten. Där löd texten... Student. O shit tänkte jag. Så du e student sa jag. Och hon svarade inte mer än -Aaa Och nickade mkt glatt samtidigt. Ok kör på sa jag. Så efter en liten diskution om vilket finger som skulle passa bäst för detta endamål, stack hon mig i höger långfinger. Sen tryckte hon på så att det kom lite blod. Efter ca 10 sekunders tryckande sa hon. Jag får sticka i ett finger till. Det kom inte så mkt blod. Jaha kul, tänkte jag medans jag försökte trycka fram några extra droppar blod från det första sticket.
Efter blod proven så kom läkaren tebaks och sa att jag hade ngt virus i mig. Och ska bara se till att äta och sova riktigt. Så går det nog över snart. Ok sa jag. Tackade för mig, tog emot lite papper och gick ut.
Betalade parkeringen på 75 spänn och funderade om det var värt 3 timmars arbetstid, att bli stucken 2 gånger i fingret av en jänta som läser te sjuksköterska.
Sen när jag anländer till jobbet läser jag i pappret jag fick av läkarn. Och på det första stog det: Egen kostnad 177 kr. Betalas i kassan. Fokk, nu måste jag tebaka dit juh för att betala. Får la försöka efter jobbet imorrn. Dom måste la ha öppet efter kl 8.


Imorrn skriver jag ngt mer jobb relaterat. Jag har bl.a dratt med lite mer verktyg plus att jag har ett skit bra tips för gipsaren.
Och nu avslutar jag me ett farväl till min super sköna gispskniv som jag har haft sen skolan. Den låg imorrse i en lite fränt luktande pöl som en pundare hade länmnat efter sig. Min fina gipskniv. May you rest in piss.


Kommentarer
Postat av: Siquidem

Så sjukt. Haha, det var inte ens menat som ett skämt.



Skämt åsido, hoppas du inte fått nåt allvarligt. Som svininfluensa. Nej, fan, kan inte hålla mig allvarlig.



RIP gipskniven! Du får köpa en ny! :)

2009-05-06 @ 00:24:46
URL: http://siquidem.blogspot.com
Postat av: Snickarn

Siquidem:

Hmm varför undrar så många om jag har svininfluensan....?

En gipskniv har jag varit ute och spanat efter. Och lite mer info om det äventyret ska jag snart tala om för dig ;)

2009-05-07 @ 22:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0