Spika utan att det spricker för daj

Här kommer första tipset: 
Ja det är ju lite grund för snickarn men jag delar med mig lite tips till alla som vill höra't. Alla e ju inte erfarna snickare :P

Då tar jag upp idag hur du kan göre när du vill spika i trä, tex en smal läkt som gärna vill spricka hela tiden av spiken. Förborra? Njae.. Du kan "Döva" eller "bedöva" spiken först. Slå på spikspetsen lite lätt med hammaren.Då får du en trubbigare späts. Plasera gärna spikhuvet på den punkten som du ska spika i under tiden du "bedövar" den. Då blir trät lite ihopstryckt, där sen spikar in den "bedövade" spiken. Detta gör att spiken pressar in träfibrerna mer och inte bara trycker den åt sidorna, har jag för mig =D.
Länk till ett dåligt videoklipp jag gjorde med mobilen: 

(http://www.youtube.com/watch?v=5N5IsnIB0BE)
Det kömmer en bättre sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0