Skära gips..


Ja alla snickare vet hur man skär gips!
Eller do they? Jag vet faktiskt inte. Jo det gör dom la, men jag har ett tipps om hur man slipper såna där fula och ibland jobbiga pappers "fenor" å papper som lossnar lite för mkt när man skär igenom.


Det är ju inte alltid alla som orkar vända gipsskivan och skära från baksidan. Speciellt inte jag :P.

Då gör vi så här då: Skär som vanligt ett snitt på framsidan av pappret på gipsskivan, knäck den, och skär ett snitt i pappret under utan att vända skivan. Men skär inte igenom pappret! Med det nya snittet så är det bara att knäcka den åt motsatt håll, alltså uppåt. Och vips en fin kant utan att skära igenom pappret från baksidan.
En amatör  video visar:


(http://www.youtube.com/watch?v=k2pz4q7iyaI)



Allt för idag. Fick en idé som jag skulle vilja ha med i bloggen, få se om den blir av och om den blir uppskattad. =)

2009/21/03


Kommentarer
Postat av: matte da master

shit va gul du é i dag mannen snygg tröja

2009-03-22 @ 14:27:03
Postat av: Mannen

Gul å blå vettu, hehe. Retar Norrmännen lite =D

2009-03-22 @ 15:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0