Så då börjar vi =)


Först kan vi börja med ett litet mysterium som uppenbarade sig på jobbet idag. Min såg, den ba försvann! Ngn som har sätt min handsåg? Jag letat och letat...  


Just nu är befinner jag mig i Oslo city och bygger  i vad som ska bli en skola.
Det har var lite små konstigt på detta bygge. Har funderat lite på om det har att göra med att det är en "konst"-skola som vi bygger. :D

Jag och kollega har de senaste veckorna jobbat med att montera undertak. Regling och gipsning och allt i mellan.
Det är ganska högt 4m och inte nybygge.

Idag fick vi använda en gipslift som var lite special. Lite mer avancerad =).
                             


Fortfarande söker jag efter den där sågen... Där e den inte i.af..



Det blir en del skruvande, phuh. Hittills har jag som mest kört klart på en dag, ett packe på 2500 gipsskruv 2-lagers.  
Själva taket blir lite lustig, den lutar lite hur som helst åt alla håll. Vi bygger bergådal bana brukar vi säga.
Jobbet är beställt så, kan jag ju då till lägga. :P

Faen var e sågen?? Här under isoleringen är den då inte heller!



En liten kluris:  Vi skulle gipsa i detta lite trånga utrymme. Inte plats för att skruva in en L-list. Vi har en järn balk som sitter på en träbalk. Ska den leka med andra sidan? Då ska gipset vara ovan järnbalken. Men då blir det ett helvete å få det riktigt tätt. Hur och med vad ska vi regla upp (eller regla ner)  detta så det sitter ok?

Vi har imorse tagit lite beslut efter en mindre konferens över en cigg. Och fixat färdigt detta men hur vi gjorde tar jag i nästa skrivelse.  Skulle vara kul att höra vad andra har för idér om hur lösningen på uppgiften skulle se ut hos andra fellow byggare.

Aja om ni vill veta hur det gick med sökandet av min såg så?
Kan ni se här. 
 

(http://www.youtube.com/watch?v=9qDyvdPiNgI)
Ha det Mkt gott. Pizzasnickarn


Kommentarer
Postat av: matte da master

hehe hitta du din såg monky=)

snygg sida mannen...ses när du kommer hem



chao puto hasta luego

2009-03-19 @ 22:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0