Omkärning

Vilket tråkit inlägg jag la in igår da!
Nä jag kör en omkärelse på den och lägger till lite annat isället. Så blir det juh om man skriver utan att tiktigt känna för´t.


Jag ska börja räkna upp mina favorit verkyg. Och avsluta med ett tips. 

Först:
Min Skruvdragare. En Dewalt skruvdragare som jag har haft i flera år nu. Jag har aldrig var med om en skruvdragare så lojal! Jag har haft den i rengn, snö, -20 grader. Tappat den i backen mååånga gånger (Bara idag minst 3 gånger). Till och med från saxliften på en höjd av 4M. Kollegan tappade sin skruvis oxå. Hans paja helt åtahelv#*#. Men min, inte en skråma. Muahaha
I love my screwis!

Sen har vi en syl. Ett verktyg som man använder för att slå hål i plåt, så man kan skruva igenom utan självborrande skruv.



Och så har vi min fastgrip. Ett helt överrbart verktyg. Speciellt när man jobbar själv och behöver en extra hand.
Här har ni en bild på både min screwis och fastgrip mitt i arbetet.


Jag kan inte poängtera nog hur check fastgripen e!


Men ibland glömer jag att ta med fastgripen upp för stegen.
Och blir illa tvungen att använda ett annat lite klumpigare verktyg, för att hålla upp reglar å stuff.
-Huvet :D

Fortsättning följer av  "mina favo verktyg"

Jag skulle vilja ge ett bra tips nu.
När ni använder hammaren och ska tex spika å bonka.
Ha fingrarna ur vägen!! Det gör så skit ont asså!!! (Det är tom värre en vad det ser ut)




Och nu lite skitsnack:
Gubben som jag jobbar med e göhärlig ibland XD
Vi lyssnade på lite Gipsykings (SKITbra musik asså)
Efter några bra låtar kom denna fram: (obs bilden har inget med ljudet låten att göra)
 

Så hör man gubben skrika plötsligt -Släpp ut katten för faaaan.
Jag satte i halsen med en av mina gott och blandat godisar. haha

Gubben kan vara lite virrig ibland mä. Han hade lite problem (el mkt problem) med att skruva på grund av att bitset var kasst.
Så då bad han om en ny. Han fick en av mkt hög kvalité. En Dewalt bits :) Å va gött! tyckte han, drog ur det gamla bitset
ur skruvdragarn och sa åt helvete med dig och kastade bitset över halva bygget. Jag tog mina båda händer då på skallen och skrek JAAAAN (Jan heter gubben då) Och han tittar på mig...en sekund går å han fattar. Naaaaaaj skriker han oxå.. Han kastade ju iväg fel bits! I ena handen hade han kvar den gamla.


Trevlig kväll!!!!
Over and out

Kommentarer
Postat av: Siquidem

Vilket trevlig original till kollega du har! Hittade ni bitset?

2009-04-03 @ 21:40:48
URL: http://siquidem.blogspot.com
Postat av: Pizza

Han e en sån som e rolig utan att veta om et =) Men bitset, nä det var bara att acceptera't och (mkt) motvilligt gräva fram ett nytt bits. Han bjöd iaf på mjuk pepparkaka efteråt. Å god var den!

2009-04-03 @ 22:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0